Dumma boll!

Jag har funderat en del. Varför köper man en boll med fötter på? Jo naturligtvis för att den ska komma på kommando och liknande.. Eller hur? Men den där blå bollen som kom i paket, den hade fötter men fattade inget! Jag skickade in den under TV-bänken, som jag brukar göra när husse skall aktiveras, sen skällde jag på den i en halvtimme utan någon respons. Inte ens husse brydde sig. Jag höll på att bli tokig. Hur skall man då få fram bollen när den inte tar order och husse aktivitetsstrejkar? Jag försökte till och med att skicka in det lilla krypet men även hon vägrade. Det handlade tydligen om några julklappar som hon trodde var hennes men som faktiskt var mina. Hon kan verkligen vara långsint. Naturligtvis så kom ju husse och lade sig i. Bassning till Stina för att hon "inte kunde sluta mobba Kia"!!!!!!!! Vaddå mobba?


Jag förklarar bara för den lille svagsinta varelsen. Men denna förklaring verkade inte gå in i träskallen. Sen var han på dåligt humör länge. Jag tänkte att det kanske var läge att lugna ner stämningen lite så jag hoppade upp och la mig bredvid Kia och tröstade henne.

Men hon verkade inte lyssna på det örat. Vad var det jag sa....? LÅNGSINT!!!! Nåja! Jag är inte den som ger upp i första taget. Ska det tröstas så ska det. Jag tvingade mig till att ligga kvar tills hon blev riktigt tröstad. Man gör ju inget halvdant.. Det tog så lång tid så att jag somnade av ren tristress.

Efter ett par timmar så vaknade jag och kände mig som en rentvådd och ny Stina. Nu är väl allt glömt, tänkte jag. Ingen kan ju motstå en sådan vänlig och omtänksam individ som jag? Jodå tydligen så kunde husse det. Fram med klotången och misshandeln startade på nytt. Fattas bara att jag tvingas att duscha också. Men så illa blev det inte. Ögon och öronvård blev det. Det var tacken för att man försökte vara snäll. Men nu har jag lärt mig en läxa! Aldrig mer vara snäll!!!!!!

Kommentarer
Postat av: MALLA

Darling Darling Stina.... du är dig lik du !!!

2008-12-28 @ 20:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0