Jailhouserock!!!!!

Ja som ni alla förstår så gick inte överklagandet igenom...... Jag trodde in i det längsta att domen glömts bort och började packa leksaker, ett litet spån och andra "bra att ha" saker till Thailandsresan. Då plötsligt husse stormade in och ropadeatt nu får ni skynda er för vi skall åka.....???? Men flyget skulle ju inte gå förrän i morgon tänkte jag. Det verkade han inte ha uppfattat själv för han kastade in korgar, mat och koppel i bilen plus mig och spånet. Sedan for vi iväg mitt i natten.
Jag satt och undrade hur långt vi skulle hinna åka innan han upptäckte att vi glömt kvar matte hemma. Plötsligt så svängde han in på en mack och parkerade med motorn och ljuset på och satt bara där och väntade. Hmmmm! Det här verkar väldigt mysko.....Efter en stund så kom det en bil och husse hoppade ut och började prata med någon. Sedan slet han upp dörren hos mig och spånet, tog ur korgar och allt annat. Då slog det mig VERKSTÄLLANDE av domen....!!!!!! Han hadde ju inte ens funderat på mitt överklagande....!!!!?????  Där ute stog vår blivande fångvaktare...... Som ett par tjuvar i natten smugglades vi över från husses bil till fångtransportbilen. Kia, den lilla förrädaren, hoppade glatt upp i fångbilen medans jag försökte göra motstånd in i det sista. Men det var ju kört! Jag hamnade på samma anstalt som förra året och många andra fångar som var där då var fortfarande kvar. Dom måste ha tuggat sönder minst en hel skoaffär med tänke på hur långa straff de fått. Efter en massa hälsande och samtidig kontroll av eventuella ledare i sällskapet så fick vi gå och lägga oss. Jag var rätt så omtumlad kan jag meddela.. Tänk er själva. Jag trodde vi var på väg till Thailand, och det utan matte också, när det uppdagades att det blev kåken.......!!!!!!! En viss skillnad vill jag nog påstå. Inte för att jag varit i Thailand men det verkade som ett behagligt ställe så som matte hade gått på om det. Dessutom så hade jag datorförbud också.....En del av straffet sa fångvårdaren. Jag har ju nyss kommit hem så ni kanske förstår att jag nu har en del att pyssla med så som kolla alla prylar och utforska vilka som gjort intrång på min gård samt totalt ignorera husse som en del av hämnden jag tänkt ut.

Jag skall försöka att återkomma med ytterligare rapport om min tid i fängelse senare i dag men fram till dess får ni ha det så bra.   Stina (Fånge nr 16)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0