Sammandrag

Jo! Visst slapp vi husse och hans tokiga ideer och kunde äta obehindrat men det var jobbigt med alla småterrier som kryllade omkring. De var nya fångar sedan förra året och det visade sig att deras tänder var sylvassa. Men som sagt det hjälper ju föga mot mig när jag har lite fart.
De Tre och en halv vecka som vi tvingades sitta inne var ju i alla fall lite omväxling. Fördelen var ju att vi slapp en massa hussepyssel så som kloklippning och ett ständigt taffsande för rengöring och liknande övergrepp.
När så husse och matte kom och hämtade oss så var det ändå ganska skönt att få åka hem. Hemmets lugna vrå tänkte jag. Men som vanligt så ställde husse till med en massa elände och förstörde helt den goda stämningen som jag tyckte vi byggt upp i och med glada hälsningsritualer. Det första han gjorde när vi kom hem var att oja sig över, vad han kallade "övervikt", och sedan började han tjafsa om klor och smuts......?????? Som ni förstår så kastade han sig brutalt över oss med klotången och började raskt med misshandeln. Jag lät honom hålla på ett tag men sedan så släpade han mig med våld in i duschen för att som han sa: Försöka hitta Stina.....!!!!! Jag stretade ju naturligtvis emot och började förhandla om mina rättigheter, dessutom så hade jag nu suttit av mitt straff och skall då behandlas som vilken vanlig medbulldog som helst.....Eller hur?  Inte då! Han höll på i timmar både med mig och krypet.
Det var då jag kom på att det finns faktiskt en del saker som är bra med att sitta inne.

Mvh
Fd Fånge nr 16


Kommentarer
Postat av: Sarie

Då är det sant, friheten har sitt pris!!!

Välkommen hem kära Stina, hoppas nu när hussen levt ut sin putsiver att du får några trivsamma dagar i vårsolen!

Vi ses snart - Sarie

2009-04-18 @ 13:18:26
URL: http://www.heavybulls.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0