Jobb igen!!!!

Nu är det kört! Vi har börjat jobba deltid igen! Denna gången så är det inte så långt till jobbet men det tär på min Stinatid. Jag behöver ju hålla koll på tomten och se till så grannens katter och alla skator håller sig härifrån.
Jag kan ju meddela att det fortfarande inte finns något, av mig, godkänt avtal som ligger till grund för löneutbetalningarna så jag ligger mest bara och stirrar ilsket på allt och alla. Spånet fjantar ju som vanligt och skuttar runt för att ställa sig in.
Det nya jobbet är ju visserligen ganska just. Det är ännu större lokaler och finare kontor men det spelar ju ingen roll när avtalsfrågan inte är löst. Eller hur? Om det inte ordnar sig inom kort så funderar jag på att bli folkilsken......
Husse har visserligen gett med sig och sagt att avtalsförhandlingarna skall återupptas i helgen men han har bluffat mig förr.
Min Kravlista:
1/     Ett märgben varje helg
2/     Ett extra mellanmål om dagen
3/     En katt (ägd av en granne) i veckan att tufsa till ordentligt
4/     Två gratis frispel med Spånet i Veckan (Detta innebär att jag skall få göra vad jag vill med det lilla krypet utan att den svagsinte lägger sig i)
5/     Han skall stoppa Krypet från att skriva reklamkontrakt med husses firma för all framtid (Opassande!)

Själv tycker jag att dessa, små ödmjuka, krav är att låta honom komma undan alldeles för lätt. Men vi måste ju komma någonstans så att vi får arbetsro. Eller hur?

Nu skall jag fundera om det inte finns fler, ödmjuka små, krav som kan ställas samtidigt.

Mvh
En slumrande Stina 

Kommentarer
Postat av: Sarie

Ja-a du Stina... Men inget ont som inte har nåt gott med sig: OM du inte var tvungen att styra runt gubben på jobbet hans skulle du faktiskt ha ringtränat honom ikväll härnere hos oss och DET är ju som vi båda vet kollosalt mycket jobbigare!!! Han lär ju sig aldrig...

Kram på dig

2009-08-27 @ 18:01:16
URL: http://www.heavybulls.com
Postat av: Agathon

Nu är vi åter inne och spanar hur du har det.Medans mina dagar går åt till lek och bus så ser du ut att ha fullt upp att leda familjen.Jobbet gör du bra!

2009-09-08 @ 08:43:25
URL: http://www.agathon.cybersite.se
Postat av: eva

stina.. du måste titta på denna sötnos.. vet att det e en fralla men den e såååå söt!! =) http://www.youtube.com/watch?v=X0-Sv6YnxEc&feature=related

2009-09-08 @ 11:39:19
URL: http://misssweetsunshine.blogg.se/
Postat av: Malla

Meeeeen Stina.... VAD har han gjort med dig???? Var är du Stina....???? Får du bara jobba jämt eller... DDET Stina är slaveri!!! Kom tillbax till oss snart Stina...

2009-10-12 @ 21:20:04
URL: http://maggsmaama.blogg.se/
Postat av: Sarie

Hej Stina



Önska Hussen och Matten en God Fortsättning från mig! Önska också Hussen en bättre början med mindre jobb och stress än detta årets avslut....



Hela gänget hälsar till er Alla, Nyårkramar till dig och Kia

2009-12-29 @ 11:30:30
URL: http://www.heavybulls.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0