Bollen med STORT B

Äntligen!!!! Husse och matte kastade ut bollen på gräsmattan. Så som jag längtat efter detta! Jag trodde att dom glömt bort mig och skulle låta BOLLEN mögla bort i sin ensamhet. Men nu är den MIN....Bara MIN!!!!!

Det började med TRÅKIGT!!!!!

Och då, plötsligt, så hände något........

Det var stort och blått med fart i.......

YESSSSSS!!!!!!!!! Det var monsterbollen, som gäckat mig i Tre veckor i köket, som låg där...

Jag tittade på husse och undrade om det verkligen var sant. Han bara tittade tillbaka och log.

Jag började lite lugnt för känner jag husse rätt så kunde det kanske vara en fälla. Han brukar ju försöka ha roligt på min bekostnad.

Sedan puffade jag till den dunsade iväg med mig i släptåg.

Jaf stannade upp och tittade på husse igen för att se om han reagerade. Men han bara skrattade och ropade lek du lilla gumman medans du kan.

Sedan var det gärnet i timmar........Fram och tillbaka över gräsmattan. jag funderade hur länge jag skulle behöva hålla igång den innan den gick sönder. För sönder skulle den gå. Det gör ju allting!


Jag började faktiskt bli riktigt arg och insåg att det måste till skarpare metoder än bara jaga.

Men jag fick ge upp och koncentrera mig på att bara ha kul....

Och kul var det verkligen..... Spånet försökte vara med ett par gånger men insåg snabbt att det var lönlöst.

När jag skulle hoppa upp på den och vila lite så kastade den av mig omgående och då var det krig igen.


Jag blev först väldigt förvånad.

Men inte dog bollen inte.

Matte tyckte att det var nog med bollen och försökte ta den ifrån mig. Hon påstod att jag, efter Två timmars vild fight med bollen, höll på att dö av utmattning.!!!???

Sedan insåg hon tydligen att jag nog skulle springa fortfarande när hon gick i pension så hon kastade iväg bollen igen.
Jag kan berätta i timmar och spaltmeter med hundratals bilder om denna 1:a dag med min nya kompis men husse säger att det får vara nog nu.......På återhörande...../Stina

Kommentarer
Postat av: Malla

Ååååhhhh.... du är tillbaka Stina... och det med stil o finess.... som vanligt..

2009-06-13 @ 23:25:38
Postat av: Agathon

Vilken grej!Nåt som håller för en Bulle!Var köper man en sådan kompis?Ser ju ut som om du käkat upp IPREN-MANNEN!!!!!

2009-06-14 @ 09:00:53
URL: http://www.agathon.cybersite.se
Postat av: eva

ÅÅÅ jag älskar verkligen bilderna <3 skönt att husse har tagit sig i kragen och låter dig blogga igen.. Till allas glädje =D

2009-06-14 @ 18:06:08
URL: http://misssweetsunshine.blogg.se/
Postat av: Malla

Men Stina då..... är du borta igen...??? Saknar Dig!!!

2009-07-06 @ 21:14:27
Postat av: Malla

...men nu får det väl vara slut på sorgearbetet efter bolljäveln.... Det finns de som inte gör annat än stooooora bolljävlar...

2009-08-03 @ 15:56:51
Postat av: Sarie

Jag håller med Malla, skicka ut gubben och handla, han kan ju ta en tur med kanoten! Frågan är om en boll får plats i den... Sätt gubben i Transportern, rikta honom mot bollaffären och saken är biff!

2009-08-06 @ 14:29:43
URL: http://www.heavybulls.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0