Det händer saker hela tiden

Visst kom vi till specialen men var jag i centrum?????? Icke då! Husse slängde upp tältet och burar. Sedan stoppade han in oss båda Två i samma bur. Jag har väl för sjutton rätt att ha en egen bur om jag skall koncentrera mig innan stödrundan i ringen skulle förete sig? Hur trodde han att jag skulle kunna lufsa runt där om inte jag fick min lilla vilopaus före? Men se efter ett par timmar traskade han iväg med mig och spånet tillbaka till stugan för att sedan försvinna igen. Vad nu då? Skulle han försöka klara sig själv i ringen den här gången? Det var ju inte en dag för tidigt. I rena lyckoruset så passade jag på att driva spånet runt stugan i full fart så att hon inte skulle bli förslappad. Samtidigt undrade jag hur det gick för den lille sinnesslöa gubben där ute alldeles ensam. Men när han kom tillbaka så sa han inte ett dyft om resultatet så jag antar att det gick som han förtjänar. Det vill säga minst en Trea i kvalité med tanke på hans utseende och frånvaron av mitt........
Vi kom hem och började med ett par lata dagar då husse åkte till jobbet utan oss men sedan så var det full fart igen. Spånet har börjat ta ton igen och det ger mig all anledning i världen att tuffsa till henne i tid och otid. Det är ju naturligtvis ett hårt jobb men någon måste ju göra det och då är det lika bra att jag tar på mig det. Eller hur?

En kväll när vi kom hem så var det en inkräktare i köket. Jag blev ju, som ni förstår, väldigt irriterad och det stora fula åbäket sa ingenting utan bara låg där och såg dum ut.

Jag la mig ner och stirrade på den. Det såg faktiskt ut som en boll. Fast jättestor. Jag kunde ju inte komma åt den för slangen, som matte straffar oss med när vi plöjt genom rabatterna, låg i vägen. Den finns ju här hemma och ser inte trasig ut så då måste den ju vara min som allt annat helt i huset. Varför får jag då inte tuffsa runt den lite? Bara lite, Snälla! Spånet som förstog mitt dilemma stog på avstånd och skrattade käklederna ur led. Det lilla falska krypet. Jag skall nog visa henne jag! Bara jag får tag i bollen först så skall jag ta itu med henne sedan.

Det är ju konstigt att hon törs vara så olidlig när husse är hemma men när vi är ensamma så kryper hon in under möblerna och gömmer sig minsann. Jag skall planera något riktig bra åt henne så att hon inte glömmer bort vem som bestämmer här hemma.

Kommentarer
Postat av: Sarie

Konstigt, ja för att inte säga mycket märkligt?!!??? Har du datorförbud Stina? Eller har nån(den inte alltför intelligenta hussen eller Kian) haft sönder den??? Jag vet att hussen skolkat från bilhuset hela helgen så något är fel hemma hos er när din blogg ligger så tyst och stilla, frågan är bara vad....



OM datorn skulle vara kaputt eller om du mot all förmodan faktiskt HAR datorförbud kan du väl slå en signal, jag kan uppdatera åt dig härifrån för jag tror nämligen att de stora massorna lider av oerhörd Stinaabstinens och så kan vi bara inta ha det!!!!



Tills vi hörs, ha de!

2009-06-08 @ 11:42:24
URL: http://www.heavybulls.com
Postat av: eva

Jag håller med Sarie! VI HAR STINA ABSTINENS!!! Skriv nu!!!! haha kram på er

2009-06-08 @ 18:30:04
URL: http://misssweetsunshine.blogg.se/
Postat av: sandra

Tack Stina och Kia, för Ni gör min dag.

En seg tisdag som börjar med försovning hemma men i tid till jobbet genom stress, då man sätter sig ner och läser det här. Då blir man glad och lycklig! :)

2009-06-09 @ 07:59:06
URL: http://sassla.blogspot.com
Postat av: Viveca & Co

Heja Stina.. du lyckas hålla ställningarna i hemmet och syrran rättar sig i ledet.. bra jobbat..

2009-06-12 @ 19:01:42
URL: http://golden-gem.com
Postat av: Malla

Meeeeen.... nu börjar jag också undra... Vad har han gjort med dig Stina ?????? Var är du...???????

2009-06-12 @ 21:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0