Pristest

Jag kan meddela att det smakade ganska bra. Men jag var tvungen att fortsätta titta på husse.... Han såg ut som en väderkvarn som han viftade. Det verkade nästan som om han ville vara med han också. Förmodligen saknade han min närhet och den kärlek som jag ibland visar honom (inte så ofta).

Jag bara häpnade över hans energiska sätt att visa hur roligt han tyckte det var att jag tagit priset till mig.

Ja Ja! Tänkte jag han sansar sig nog snart och bli lika tråkig som vanligt. Jag fortsatte att gnaga lite i kanten på priset för att kontrollera att det inte var farligt på något sätt.

Då verkade det plötsligt hända nå´t därborta. Lillmatte stegade bestämt ut på gräsmattan och såg så där bessewisser ut som bara en storasyster kan se ut. Hmm! Undrar om hon också skall tugga på den här?
Bäst att förbereda sig på att leka lite.

Men ser hon inte lite irriterad ut? Säkert skall hon försöka bestämma och hålla på nu när jag för en gång skull fått husse att bli så glad.

Hon stampade på som om hon ägde hela världen och jag kände att det var läge för att avakta lite och se vad som skulle hända.

Inte nog med att hon bannade mig utan hon tog mitt pris och stampade efter mig mot husse.

När jag skulle börja ett litet samtal om lämpligheten i hennes sätt att behandla mig så daskade hon raskt till mig i baken. MED MITT PRIS! Ohh vad förnedrande det var. Det kändes inte bra.

Jag bestämde mig rask för att det inte var så roligt på gräsmattan och sprang i full fart mot uteplatsen för att finna ett eller ett par hämndobjekt som kunde roa mig istället.

Gissa vad jag hittade på uteplatsen då?????
Fundera på det ni till dess att jag uppdaterar nästa gång (snart)

/Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0